Tuesday, December 21, 2010

itu semua duniawi.

percaya atau tidak yang cantik mudah dilupakan kesalahannya,sekelip mata ya, berbanding yang tidak cantik. memang semua suka sesuatu yang cantik. tapi yang cantik tak selalunya indah.mungkin kau boleh toleh dan rasai derita si tidak cantik.


percayalah.hal ini nyata.sebab aku dah terkena.

aku boleh dikategorikan sebagai tidak cantik.ya aku akui.tapi alhamdullilah,ak sempurna fizikal.otak masih berfungsi untuk berfikir.

persetan kecantikan kerana bagi aku,jika wajah secantik bidadari tetapi hati dan iman seburuk syaitan itu semua bukan jaminan untuk dunia
kelak.

kenapa aku rungkaikan hal ini ?

ini situasi yang aku hadapi ..

1 -- aku bekerja sebagai reporter.desk aku selalunya akan dapat info yang kau sendiri akan pastikan samada ia sahih atau tidak.kerana
dalam bidang ini kau suka percaya pada RUMOURS.tapi lama2 kau akan mula belajar apa itu WORK SMART.okay bila kau dapat info berkenaan ada press conference ka, ada kes bunuh ka,xcident ka..kalau kau BELAJAR, kau akan tanya.samada yang dah pernah buat
ataupun kau boleh tanya pada senior.
situasi aku adalah, aku sudah berikan kau info dan jika boss nak kan kau cover hal itu, ia seratus peratus persen menjadi tjawab kau.
kau pikul lah tapi kalau kau ringan mulut bertanya, ya itu work smart namanya.tapi kau tidak,kau terus pergi dengan rakan sekerja kau.
kemudian aku yg sedang cover kes lain dihubungi dan tiba2 tak semena2 dimaki atau tepatnya di SOUND TEPEK.RAKAN SEKERJA KAU YA YANG MAKI AKU !
dan diri aku pulak tidak ada peluang nak mempertahankan diri sebabnya AKU TIDAK CANTIK.
dan aku pulak terpinga2 dan bila aku call reporter lain, rupanya kes itu ada cumanya atas sebab kau CANTIK, kau tak dimarah sbb
kau x WORK SMART untuk hubungi reporter lain lebih awal.ya sbb kau CANTIK.

sebab kau cantik aku dimarah.

No comments:

Post a Comment


I made this widget at MyFlashFetish.com.